Er wordt hard gewerkt aan het ontwikkelen van een dorpshuis in Slochteren (Houtstek) waar jong en oud terecht kan voor activiteiten, vergaderingen, toneel, lezingen, concerten, ontmoetingen en een gezellig drankje. Het dorpshuis zal worden gebouwd op het erfgoedplein, centraal in Slochteren.

De eind november 2016 opgerichte Stichting Houtstek organiseert op 11 september 2017 een informatiebijeenkomst voor bewoners van Slochteren, omdat de financiering voor 96%  rond is door bijdragen uit verschillende fondsen.

Het Houtstek bestuur verwacht een grote toeloop en waardeert het als mensen zich aanmelden voor 5 september in verband met de organisatie.

Samen aan de slag

Een belangrijke voorwaarde voor de start van de bouw is dat er voldoende gebruikers en vrijwilligers zijn. Veel verenigingen en clubs hebben al aangegeven gebruik te willen maken van het dorpshuis. Op dit moment zoekt het Houtstekbestuur vrijwilligers die willen helpen bij het herbruiken van vrijkomend bouwmateriaal: het afhalen en sorteren van dakpannen en het timmeren van meubels van sloophout. Dat hout komt vrij bij de gedeeltelijke afbraak van het gebouw, dat nu staat op de plek waar het dorpshuis moet komen. De uit de tijd van Napoleon stammende gebinten van het gebouw willen we behouden. Daarnaast zoeken we enthousiaste vrijwilligers die activiteiten willen organiseren in en rond het dorpshuis.  Aanmelden kan op de informatiebijeenkomst of per mail, Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

De informatiebijeenkomst begint om 20.00 uur met een kop koffie en vindt plaats in restaurant De Boerderij op het landgoed Fraeylemaborg.